måndag 15 februari 2010

Recap av de senaste 8 månaderna...

Hade helt glömt bort att jag försökte blogga en gång i tiden. Det blev liksom lite annat i vägen. Kanske, men bara kanske, innebär detta inlägg att bloggandet kommer att tas upp igen. Mest troligt blir nog bara nåt enstaka sporadiskt inlägg.

Nåväl. Vad var det som hände egentligen?

Jag bestämde mig helt enkelt för att flytta hem.

Efter 15 år i norrland kände jag bara att lusten att flytta hem blev starkare än nånsin. Jag diskuterade detta med mina kollegor i närmare ett år innan vi till slut bestämde att de tar över firman och driver den vidare. Min bebis. Thomson Interactive Media.

Ett stort beslut som direkt efter det var taget fick konsekvenserna att jag måste hitta på något annat att göra. Jag snackade med ett par olika intressanta bolag i samma bransch men efter att ha funderat några veckor fanns det egentligen bara ett ställe som lockade. Forsman & Bodenfors. Resten är historia, eller nutid, eller framtid, beroende på hur man väljer att se på det. Nu har jag jobbat ett par veckor på F&B och det kändes direkt som att jag hade hittat hem igen. Både det att jag flyttat in i ny lägenhet i mina gamla hoods och på jobbet. Helt underbart. Nu är det bara min bättre hälft som måste ta sig ner oxå, hon är kvar ett tag till uppe i norrland...

För er som ev. skulle vara intresserade av vad jag pysslar med så leta upp mig på twitter istället. Där är jag oftare, snabbare och mer kommunikativ än vad jag nånsin kommer att vara på den här bloggen. För er som inte hänger på twitter så får ni kanske vänta ett tag på nästa uppdatering. Eller inte. Jag vet helt enkelt inte vad det blir av det här.

Inga kommentarer: